Eelmisel nädalal avaldasime ühe kirja:
"Tegin tööheaolu testi ja tulemused polnud sugugi kehvad, mitmes teemas isegi päris head. Mis mind aga sageli tööl häirib, on see, et ma tunnen, et minu juht ei usalda mind. Olen ühe valdkonna juht ja allun otse tegevjuhile. Arvan, et võiksin oma valdkonda puudutavaid otsuseid vastu võtta ise, aga tegevjuht pidevalt sekkub ja lükkab minu arvamuse ümber. Ka suhtluses koostööpartneritega. Julgen arvata, et ma ei tee halbu otsuseid ja tihti on just tegevjuhi otsused teemat sügavuti teades küsitavad, aga peale jääb tema sõna. Selguse huvides tuleb öelda, et ma ei ole ainus, kelle töösse juht niimoodi sekkub. On vaid valdkondi, mis on talle kas huvitavamad või arusaadavamad ja nende osas on ka sõnakam. Aga see probleem hakkab mind üha rohkem ja rohkem häirima ja see varjutab ka üldist töömeeleolu." Tööheaolu.ee: Nagu ka kirjast välja tuleb, ei ole ilmselt probleem isiklikult sinus, vaid juhi käitumisharjumustes. Põhjused võivad olla erinevad - juht tunneb ennast ise ebakindlalt; ta tegeleb asendustegevustega selle asemel, et tegeleda keerulisemate küsimustega jne. Olenemata probleemi tekkepõhjustest peaksid püüdma olukorda enda jaoks lahendada, sest vastasel korral hakkab sinu ärritus lumepallina kasvama. Võiksid kaaluda järgmisi samme 1. Olenemata, mis probleemilahenduse viisi sa valid, muuda eelnevalt oma hoiakut. Tõenäoliselt oled praegu sisemiselt vähemal või rohkemal määral ärritunud ja see ei ole hea pinnas lahenduste leidmisele. Püüa tekitada endas positiivne ootus juhi suhtes, sest on väga võimalik, et ta muudab oma käitumist. Negatiivne hoiak paratamatult peegeldub tagasi ka teises osapooles. 2. Kui tunned, et juht on inimene, kellega saab mõistlikult vestelda ning oled ka endas kindel, et suudad vestlusel rahulikuks ja lahendustele orienteerituks jääda, siis kõige kiirem viis on teema juhiga läbi arutada. Siinkohal võiks olla abiks parandava tagasiside töölehel toodud nn hamburgeri mudel. Kindlasti näita oma lugupidamist vestluskaaslase vastu ning süüdistamise asemel väljenda siiralt oma tundeid, kuidas tema käitumine sind ennast tundma paneb. Kui juht soovib head koostööd ning usaldusväärseid suhteid meeskonnas, siis on ta valmis ennast muutma. 3. On paraku ka juhte, kellega ei saa probleemidest avameelselt rääkida, sest see võib töötaja jaoks kaasa tuua negatiivseid tagajärgi. Üheks võimaluseks vältida juhi üleliigset sekkumist oma töösse, on põhjalik ettevalmistus. Ole valmis näitama statistikat, uuringutulemusi, erinevate ekspertide arvamusi ja muud, mis sinu valdkonnas võimalik on. Kui erimeelsused on ainult arvamuste tasandil, siis on raske juhiga vaielda. Kui sul on aga faktid ja numbrid, mis sinu arvamust toetavad, siis ei ole kerge sinu otsuseid küsimuse alla seada. Ole valmis erinevateks küsimusteks ja alternatiivseteks ettepanekuteks - kogu poolt ja vastu argumente. Kui võimalik, tee ka järelanalüüse. Kui juhil oli õigus, siis õpid sina midagi, kui mitte, siis oled sina oma valdkonna professionaal. 4. Püüa rohkem piire seada. Kui juhil on kombeks nö sisse sõita sinu töösse, näiteks lihtsalt sinu kabinetti astuda ja hakata küsimusi esitama töö kohta, samas ka kohe oma arvamusi avaldama, siis kasuta infojagamist piiride seadmiseks. Näiteks sea sisse tööplaan, kus on kirjas tööprotsess ja otsuste tähtajad, jaga seda ka juhiga. Kui ta endiselt hakkab muutusi tegema sinu otsustesse, siis tuleta talle meelde, et ta oli tähtaegadega kursis ning nüüd on muutusteks juba hilja. Jällegi aga tee seda nii endast kui teisest lugupidava suhtumisega, siis ei jää juhil muud üle, kui respekteerida olukorda. 5. Kui oled eelnevaid võimalusi proovinud, aga juhi käitumine ei muutu ning ka sind häirib see endiselt, siis tõenäoliselt on parim soovitus otsida uus töökoht, kus saad ennast professionaalina paremini realiseerida. Kirjuta meile ka oma töörõõmudest ja -muredest! Vaata täpsemalt edasi:
0 Comments
Leave a Reply. |