Me kõik oleme aeg-ajalt olnud ettevõtete kliendid, mille töötajatel on vilets töömoraal. Parimal juhul väljendub see ükskõiksuses, halvimal juhul aga väga halvas töökvaliteedis. Töömoraali tuleb juhtida. HR Today toob välja peamised põhjused ja lahendused, kuidas kehva töömoraali parandada. See eeldab aga ka juhilt endalt kõrget töömoraali. Kindel on see, et madala töömoraaliga ettevõte tänases kiiresti arenevas ja konkurentsitihedas maailmas jätkusuutlik ei ole. #Töötajatel puudub juhtide vastu usaldus Usaldus on positiivse ja hästi toimiva töösuhte alus. Kui töötajad ei usalda juhte, siis muutub nende üldine suhtumine töösse negatiivseks. Lahendus: Usaldus algab kommunikatsioonist ja tegudest. Korralda regulaarseid koosolekuid töötajatega, et anda neile ülevaade, kuidas ettevõttel läheb ja millised on plaanid. Pea oma sõna ja ole järjepidev. Aja jooksul loob selline käitumine usaldust ja tõstab moraali. #Puudub avatud kommunikatsioon On üsna tavaline, et töötajad kannatavad vaikides. Neil võib olla probleeme, mille jagamine tundub ebamugav. Kui puudub võimalus vabalt probleemidest rääkida, siis see põhjustab madalat töömoraali. Lahendus: Hoolitse, et töötajad saavad sinuga vajadusel rääkida. Tule kabinetist välja ja suhtle nendega iga päev. Planeeri aega iganädalaste individuaalsete vestluste jaoks. Julgusta avatud, aga viisakat suhtlust meeskonnas ja juhtidega. #Töötajad ei tunne ennast meeskonnana On oluline, et töötajad oleksid teadlikud suurest pildist. Nende individuaalsed pingutused on tükikesed ühisest suurest eesmärgist. Isiksuste, väärtuste ja tööviiside erinevused võivad põhjustada keerulisi olukordi meeskonna töös. Lahendus: Minge kontorist välja ning tehke midagi koos meeskonnana. Muuda väljakujunenud rutiine ja aita töötajatel kogeda üheskoos tegemise positiivseid külgi. #Negatiivsete kolleegide halb mõju Alati on keegi, kes pole millegagi rahul. Nende negatiivne suhtumine ja jutt on nakkav. Nad ei pruugi ise sellest teadlikud olla, kui halb on nende mõju üldisele töömoraalile. Lahendus: Võta ette samme, enne kui üks tõrvatilk rikub kogu meepoti. Korralda kommunikatsiooni koolitusi, õpeta neid nägema oma sõnade mõju. Aita neil teadvustada positiivsete ja negatiivsete suhtumiste mõju töösuhetele ja –moraalile. #Stiimulite vähesus Käia tööl ja teha igapäev samu asju sama palga eest tüütab ühel hetkel ära. Töötajad vajavad tuge, et motivatsiooni hoida. Neil on vaja põhjust, et palgapäevast palgapäevani hästi töötada. Lahendus: Tasusta töötajaid nii hästi kui võimalik ning loo tunnustamise programm. Saada avalik e-kiri, et tänada töötajaid tulemusliku töö, hea meeskonnatöö või lisapingutuse eest. Korralda ühine lõunasöök, kui töötajad on teinud pikki tunde, et lõpetada projekt. Ole loov ja järjepidev, et näidata oma tunnustust. #Töötajad tunnevad, et tammuvad oma töös paigal Enamusel töötajatel on suuremad eesmärgid kui nende praegune positsioon lubab. Nad näevad enda jaoks elu ja karjääri suuremana kui see, mis praegu on. Kõik ümberringi areneb ja muutub kiiresti ning töötajad tahavad olla selles osalised. Kui nad tunnevad, et tammuvad oma karjääris paigal, siis kasvatab see madala töömoraali ja kõrge tööjõuvoolavuse riski. Lahendus: Alati kui võimalik, värba ettevõtte siseselt. Ametikõrgendus aitab töötajal saavutada eesmärke, jäädes tööle teie ettevõttesse. See aitab hoida moraali ja vähendada töötajate lahkumist. Kõik need tegevused vajavad aega, et muuta töömoraali. Oluline on olla siiras ning tõeliselt hoolida oma töötajate heaolust. Neil, kes lähevad hea meelega tööle, usaldavad juhte ja kes on optimistlikud oma tuleviku suhtes, on kõrge töömoraal. Veel artikleid: Isoleeri toksilised töötajad, et vähendada nende negatiivset mõju Kuulujutud töökohal
0 Comments
Leave a Reply. |