Ettevõtted peaksid sisse viima hoopis seitsmepäevase töönädala, arvab Worksome’i juht Morten Peterson väljaandes People Management. Neljapäevasest töönädalast on saanud populaarne teema. Selle mõte on, et kui pakkida töönädal nelja päeva sisse, siis on töötajatel suurem paindlikkus ja rohkem vaba aega. Uus-Meremaa ettevõte Perpetual Guardian leidis, et töötajate stress vähenes ja tootlikkus tõusis, kui nad proovisid neljapäevast töönädalat. Vastupidiselt aga haridusvallas töötav start-up Treehouse pöördus tagasi viiepäevasele töönädalale peale seda kui lühem nädal tekitas probleeme tööeetikas. Kindlasti on häid põhjuseid olla vastu neljapäevasele töönädalale – ja mitte ainult seetõttu, et see pole ärile hea. Kuigi neljapäevane töönädal peaks pakkuma suuremat paindlikkust, siis tegelikult pakub see lihtsalt teistsugust struktuuri nädalale. Kui töö oleks nö avatud seitse päeva nädalas, aga töötamiseks ikkagi sama arv või isegi vähem tunde, siis see annaks töötajatele võimaluse valida töötunnid, mis neile ja ettevõttele kõige paremini sobivad kogu nädala jooksul. Vastupidiselt neljapäevasele töönädalale pakub see tõelist paindlikkust. Tavapäraselt tähendab neljapäevane töönädal vaba reedet. See aga ei sobi igaühele. Mis siis, kui sul on lastehoiuga probleeme hoopis kolmapäeval? Või soovid osaleda enesearengu või tervisliku eluviisi kursustel? Neljapäevane töönädal sind ei aita, seitsmepäevane aga võib. Miks paindlikkus üldse on oluline? Paindlikkus on üks kõige atraktiivsemaid boonuseid, mida ettevõte saab töötajatele pakkuda. Deloitte leidis, et 43% milleniumi põlvkonna töötajaid arvab, et jääb praeguse tööandja juurde kaheks aastaks. Suurem paindlikkus aga võib veenda neid jääma praeguse tööandja juurde kolmeks või enamaks aastaks. Randstad’i uuring leidis samuti, et 19% milleniumi põlvkonna töötajaid arvab, et paindlikkus on parim boonus, mida tööandja saab pakkuda. Lubades töötajatel planeerida tööd seitsme päeva raames, saavad ettevõtted pakkuda oma meeskonnaliikmetele ja konsultantidele paindlikkust, mida nad vajavad ja nii suurendada nende õnnelikkust. Mis kasu on ärile? Kõik arutelud töö tuleviku osas peaksid esiplaanile seadma töötajate töö ja eraelu tasakaalu. Aga ka ettevõtetele on seitsmepäevase töönädala juures kasutegureid. Ettevõtted juurutavad paindlikku tööd siis, kui nad näevad, et see on ka neile hea. Suurim kasu on mõjust, mida annavad õnnelikud ja pühendunud töötajad. Warwicki ülikooli uuringu kohaselt on rahulolevad töötajad 12% tootlikumad. Kui hea tiim soovib töötada seitsmepäevase perioodi jooksul, siis see võib võimaldada ka olla ettevõttel rohkem avatud. See omakorda võib kasvatada tulu ning klientide rahulolu. See pakub ka klientidele suuremat paindlikkust, millal nad saavad ettevõtte teenuseid kasutada oma tihedas ajakavas. Töötajate soovi paindlikkuse järgi võib nii ignoreerida kui ka vaadata seda kui võimalust. Tõeline paindlikkus on atraktiivne boonus, mille abil värvata kõige andekamaid töötajaid. See on saanud eriti oluliseks seetõttu, et töötajate värbamisest ja ettevõttes hoidmisest on saanud kulukas pingutus tööandjate jaoks. Seega aitab paindlikkus vaadata kindlamalt tulevikku. Need, kes paindlikkust ei juuruta, riskivad jääda maha. Võimalikud probleemid Seitsmepäevane töönädal tugineb tehnoloogial – eriti nende jaoks, kes töötavad paindlikult kodus. Selline töötamine ei toimi ettevõtete jaoks, kes on tehnofoobsed või ei soovi muutuda. Küsimus ei ole ainult ettevõtetes – seitsmepäevane töönädal vajab ka õiget tiimi. See vajab töökaid töötajaid heade suhtlemisoskustega. Kui te aga kasutate paindlikkust selleks, et leida hea tasemega töötajaid, siis see ei tohiks olla probleemiks. Suurema paindlikkusega ettevõtetel võib tekkida lisakulusid. Näiteks olles kauem avatud, võivad kasvada kulud, isegi kui see on lihtsalt elektrikulu. Ühes Rootsis läbiviidud uuringus katsetati kuuepäevast töönädalat ja leiti, et see on liiga kulukas. Olgugi et seitsmepäevasel töönädalal on suurem potentsiaal pakkuda töötajatele tõelist paindlikkust, ei sobi see igaühele. Enne igasuguste muutuste sisseviimist tööviisidesse, tuleb hästi aru saada, mida töötajad soovivad. Nende probleeme tuleb mõista ning välja selgitada, kuidas neid ületada. Parim lahendus peab sobima nii ettevõttele kui ka töötajatele, aga selle leidmine on võimalik. Veel artikleid: Kas töötajad tahavad kõrgemat palka või tähendusrikkamat tööd? Töö ja pereelu tasakaalu - kas oled piiritleja või kokku sobitaja?
0 Comments
Leave a Reply. |