Uuring näitab, et talentide rakendamine on tähtsam, kui talentide arv ettevõttes. Üks tõhus strateegia on soodustada talentide võrgustikke sotsiaalse tunnustuse abil. Sotsiaalne tunnustamine tähendab, et töötajatel on võimalik ja neid innustatakse andma üksteisele positiivset tagasisidet. Tänapäeval kasutatakse selleks sageli kas ettevõtte intranetis spetsiaalset keskkonda, ettevõttesiseseid sotsiaalmeedia gruppe jms. Sõda talentide pärast on sageli kirjeldatud kui ettevõtte võimet ligi meelitada ning ettevõttes hoida töötajaid, kes on kõige tulemuslikumad ja/või kõrge potentsiaaliga. Selle “sõja” eelduseks on, et talendid on piiratud ressurss ja ettevõte, kus töötab kõige enam talente, on ka kõige edukam. Hiljutine uuring on osaliselt seda arvamust muutnud, võttes luubi alla selle, kuidas talendid tegelikult suhestuvad ettevõtte eduga. Väga edukad ettevõtted erinevad keskmistest selle poolest, et nad koondavad parimad töötajad kõige olulisemate funktsioonide ja rollide ümber. Üks selgitus sellele on: Talentide meeskonnad ja võrgustikud on ettevõtte edu alused. Kui andekad töötajad on koondatud tähtsate valdkondade juurde, siis neil võrgustikel on suuremad võimalused kasvada, kui koostöö areneb ja suhted tugevnevad. Kui üks andekas töötaja võib omada suurt mõju põhitegevusele, siis meeskond talentidest võib seda mõju hüppeliselt suurendada. Sellised sisemised talentide võrgustikud võivad olla kriitiliseks teguriks ettevõtte edu saavutamisel. Seda eriti, kui neid toetatakse ja arendatakse vastava tehnoloogia poolt. Sotsiaalne tunnustus on üks selline lahendus, mis võib aidata organisatsiooni talente võrgustikus rakendada. Hea on sellega liita ka täiendavaid meetmeid, nagu näiteks arutelud, juhendamine ja tagasisidestamine. Tunnustus tugevdab omavahelisi suhteid ja koostööd, kui talendid töötavad funktsioonide ja valdkondade üleselt, et saavutada olulisi tulemusi ettevõtte jaoks. Info ja analüütika, mida pakuvad näiteks sotsiaalse tunnustamise tehnoloogilised platvormid, aitavad juhtidel näha neid võrgustikke reaalajas. Nad saavad esile tuua, kui olemasolevate meeskondade või vähem formaalsete gruppide vestlused ja koostöö omavad olulist mõju ettevõtte tegevusele ja tulemustele. Kuidas teie ettevõte innustab andekaid töötajaid koostööle ja edule? Allikas: HR Today Veel artikleid: "Pehmete" asjade jõud Kuidas erinevad tunnustamise mudelid aitavad hoida haritud noori ettevõttes
0 Comments
Leave a Reply. |