Me oleme kuulnud esmareageerijatest – need, kes on esimesena kohal ja abiks avariide, õnnetuste või teiste hädaabi olukordade puhul. Vähesed meist on kuulnud esmareageerijatest emotsionaalsetele probleemidele, aga tänapäeva töökohtades, kus on palju stressi ja kus peab pidevalt suhtlema ning kättesaadav olema, on kasvav vajadus sellise toe järele. Nimetame edaspidi esmareageerijaid emotsionaalsetele probleemidele ka tunnete kiirabiks. Miks peaks organisatsioon vajama tunnete kiirabi? Iga kontor võib olla viljakaks keskkonnaks paljudele tugevatele tunnetele. Viha, hirm, frustratsioon, kurbus, kadedus, ärevus – need kõik on tavapärased tunded ka töökohal. Sõltumata sellest, kas sellised tunded on esile kutsunud olukorrad organisatsioonis või väljaspool, on nad tõelised ning võivad ohustada ettevõtte kultuuri, pühendumust ja tootlikkust. Teine valdkond, millele organisatsioonipsühholoogid üha enam tähelepanu pööravad, on üksildus. Uuring, mis avaldati Harvard Business Reviews, leidis, et teatud valdkondade töötajatel, nagu näiteks juristid, insenerid ja teadlased, on suurem risk tunda üksildust. Üksildased töötajad on vähem rahul oma tööga ning nad vahetavad sagedamini töökohti, üksildusel on negatiivne mõju tervisele. Kes võib olla esmareageerija tunnetele töökohas ja mida nad teevad? Esmareageerijad võivad olla inimesed, kellel on kõrge emotsionaalne intelligentsus. Nad reageerivad töötajate vajadustele sedasi, et oleks hoitud nii füüsiline kui ka vaimne heaolu. Nad vaatlevad töötajate tundeid eesmärgiga toetada tervislikku ja positiivset töökeskkonda. Esmareageerijad töökohas jälgivad ja annavad teada töötajate emotsionaalsest heaolust. Nad märkavad, kui inimesed on stressis, ülekoormatud, ärevil või frustreerunud ning edastavad selle informatsiooni juhtkonnale koos soovituste ja ettepanekutega, kuidas nende emotsioonidega tegeleda ning probleeme lahendada. Nad on ka väärtuslik tugi töötajatele – kuulavad ära nende mured ning arutavad läbi, milliseid tunded need töötajates tekitavad. Esmareageerijateks tunnetele võivad olla personalitöötajad või teised töötajad, kes organisatsioonis selleks on seatud. Kõige olulisem on, et neil oleks kõrge empaatiavõime, kaastundlikkus ja suhtlemisoskused. Lisaks esmareageerijatele võiksid organisatsioonid kaaluda ka teisi viise tunnete paremaks mõistmiseks töökohal. Mis kasu on tunnete kiirabist? Aastakümneid on töökohti hinnatud reaalselt mõõdetavate näitajate kaudu, nagu kõrge müügitulu, töötajate tootlikkus ja suur turuosa. Aga seoses sellega, et oluliseks on muutunud töö ja eraelu kvaliteet, mis on soodustanud kaugtöö võimaluste kasvu, peavad personalitöötajad ja juhid leidma viise, kuidas paremini toetada ja hoida töötajate tervislikku tundeelu. Parema vaimse tervise lõppeesmärgiks organisatsioonis on ju eelpooltoodud mõõdetavate näitajate parandamine, et ettevõte oleks edukas. Suurem tähelepanu tunnetele töökohas esmareageerijate abil aitab kasvatada töötajate heaolu, töörahulolu ja tootlikkust. Esmareageerijate välja valimine ja toimima panemine organisatsioonis, ei nõua palju aega ja pingutust, aga selle tulemus võib olla väga positiivne ja kaugeleulatuv. Seega, miks mitte proovida? Allikas: Human Resource Weekly Veel artikleid: Kõrge tööheaolu on ärile hea Usaldus on tööelus tähtsaim kapital
0 Comments
Leave a Reply. |