Olukord, kus nõudlus talendi ja oskuste järele on tööturul muutunud eriti suureks, annab headele töötajatele võimaluse paindlikult valida paremaid tööandjaid, kui olemasolevad tingimused ja töökeskkond enam ei rahulda. Paljud ettevõtted aga pole sellise olukorraga veel kohanenud ning seda isegi mitte täielikult teadvustanud.
Oracle viis 2015-l aastal Suurbritannias, Saksamaal, Rootsis, Hollandis ja Prantsusmaal läbi “Simply Talent” uuringu, milles küsitleti 1511 suurettevõtete juhti ja töötajat. Hea uudis on see, et tööandjad on teadlikud töötajate seotuse (engagement, tööga seotud positiivne meeleseisund, kus töötaja töötab pühendunult, süvenenult ja energiliselt – toim.) kasuteguritest: 60% vastas, et selliste töötajate koostöövõime, töö tõhusus, tulemuslikkus ning klienditeeninduskvaliteet on kõrgem. Sama arvasid ka töötajad ise: 56% vastasid, et tööga seotus tõstab nende tootlikkust, 37% arvas, et sellisel juhul ei otsi nad uut töökohta ning 35%, et neil on rohkem loovaid ideid, millest ettevõte võiks kasu saada. Aga ainult 35% töötajatest vastasid, et tunnevad tööga seotust enamik ajast. Selgus ka, et tervelt 68% vastanud ettevõtetest ei uuri töötajate seotust muul moel, kui korra aastas läbiviidava küsitluse käigus. See tähendab, et 2/3-l ettevõtetest puudub mitmekülgne ja põhjalik andmete kogumise, analüüsi ning tegevuste tulemuslikkuse hindamise süsteem. Nii pole ka ime, et kolmandikul ettevõtetest on raske mõista töötajate seotuse mõju ärile tervikuna ning hinnata investeeringute tasuvust tegevustelt, mis on suunatud töötajate seotuse ja motivatsiooni tõstmisele. Uuringust tuli välja, et juhtide ja personaliosakonna positiivne mõju töötajate seotusele on liiga väike: 21% töötajatest vastas, et nende otsene juht aitab nende tööindu tõsta, 7%, et valdkonna juhid ning kõigest 3%, et personaliosakonna töötajad. Pigem avaldavad tööga seotusele positiivset mõju töökaaslased (42%). Töötajad ise hindavad, et nende töötulemuste märkamine ja tagasiside võiks suurendada nende tööga seotust (53%), nad sooviksid paremini mõista oma panust ettevõtte tulemustesse (35%) ja võimalust töötada põnevate projektidega (34%). Kuna tööandjatel ei ole piisavalt andmeid, siis arvavad nad, et töötajad on õnnelikumad, tootlikumad ja rohkem ettevõttega seotud, kui nad tegelikult on. Oracle soovitab kasutada dünaamilisemaid töötajate tagasiside süsteeme ning seostada need müügi-, tootlikkuse ja kliendirahulolu näitajatega. Selles töös peaks juhtiv roll olema just personaliosakonnal. Veel artikleid: Puudulikud värbamisprotsessid heidutavad tuhandeid noori Uue aja töös on teistsugused riskid
0 Comments
Leave a Reply. |