Inimestel on sageli raskusi, et leida õige tasakaal ülesannete isetegemise ja delegeerimise vahel. Sheffield Hallam’i, Oxford Brookes’i and York St John’i ülikoolide külalisprofessor David Clutterbuck pakub välja kolm tehnikat, kuidas korrastada oma tööde nimekiri. On olemas mõned küsimused ja tehnikad, mida saab kasutada, et ennast (või teisi) aidata mõista, mida soovime kontrollida ning miks. See võimaldab meil teha olulisi muutusi oma harjumustes ja käitumises. 1. Küsi õigeid küsimusi Vaadates oma tööde nimekirja, küsi endalt järgmisi küsimusi:
Iga vastuse juures küsi endalt ka:
2. Käsitle ülesandeid objektidena Kasuks võib tulla oma tööülesannete korrastamist võrrelda kevadise suurpuhastusega. Näiteks on sul nädal aega, et korrastada oma kodu. Alustades ükskõik millisest ruumist ning läbi käies kõik kohad kodus, kuhu oled kogunud asju, mõtled sa:
Nüüd rakenda sama mõtlemist kõikide kohustuste kohta, mida oled endale nädala tööde nimekirja kirja pannud. 3. Analüüsi delegeerimist ratsionaalselt Veel üks kasulik tehnika on kirjutada kuus tulpa: Esimeses tulbas on ülesanded, mida töös pead tegema, teises tulbas otsused, mida nende käigus peaksid vastu võtma. Kolmandasse tulpa kirjuta, kes võiks olla peaaegu sama hea (või parem) kui sina selle töö ja otsuste tegemiseks? Neljandasse tulpa kirjuta, mis motiveerib sind sellest ülesandest ja otsustest kinni hoidma? Viiendas tulbas hinda, kui palju aega sa kulutad selle tegevuse peale? Lõpetuseks kuuendas tulbas vasta küsimusele: Mis on kõige halvem, mis võib juhtuda, kui ma selle oma kontrolli alt ära annan? Kui oled tulbad täitnud, siis peaks sul olema lihtsam otsustada, milliseid ülesandeid teha ise ning mida edasi anda teistele. Allikas: People Management Daily Veel artikleid: Töö kujundamine aitab teha tööd enda moodi 5-minuti harjutused, mis aitavad kinnijooksnud loovust äratada
0 Comments
Leave a Reply. |