Mõelgem enamuse edu- ja karjäärisoovituste peale: kas meil soovitatakse olla kannatlik ja vaikne või pigem võtta riske ning ise aktiivne olla? Sageli peetakse edu võtmeks julgust ning müügioskust, mis tuleb justkui iseenesest välja ekstravertsetel inimestel. Tagasihoidlikke ja vaiksemaid inimesi, keda on erinevate testide põhjal ligi pool rahvastikust, võib niimoodi pidada mittemotiveerituteks või osavõtmatuteks töötajateks või neid lihtsalt mitte tähele panna. Tegelikult on aga vaiksematel töötajatel samavõrra häid ideid, nad on sama targad, püüdlikud ning pühendunud kui nende jutukad kolleegid. Nad lihtsalt ei soovi olla tähelepanu keskpunktis. Kui kõvahäälsemaid meeskonnaliikmeid märgatakse rohkem, siis tagasihoidlikud töötajad on sageli kasutamata ressurss tiimi edu saavutamiseks. Näiteks on uuringud näidanud, et introvertsed töötajad on aktiivsed kuulajad ja vastupeegeldajad, mis parandab meeskonnas loovat mõtlemist ja otsuste vastuvõtmist. Sotsiaalsetes suhetes suudavad nad tähele panna räägitut ning loevad näoilmeid, mis teeb neid suurepärasteks töötajateks inimestele suunatud teenuste puhul. Viis moodust, kuidas juhina saaksid aidata tagasihoidlikel töötajatel realiseerida oma potentsiaali ning väärtuslikult panustada meeskonda: 1. Investeeri suhetesse aega Tagasihoidlik töötaja ei ole esimene, kes vabatahtlikult soovib tagasisidet või oma mõtteid jagada, seega püüa seada sisse regulaarsed omavahelised arutelud, mis võimaldaks lähedasemaid suhteid luua. Privaatsus soodustab usalduse ja turvatunde atmosfääri, mis aitab töötajal tunda ennast vabalt ning avaneda. Vestlustes julgusta töötajat välja tooma, mida ta ise oma tugevuseks peab, millist tööd ta naudib ning milles sooviks areneda. Tuleb meeles pidada, et empaatiline kriitikavaba kommunikatsioon on võti kontakti saamiseks tagasihoidliku töötajaga. Näiteks kui töötaja jagab sinuga, et grupitöö teiste meeskondadega tekitab temas ärevust, siis vasta umbes nii: “Ma mõistan täiesti, mida sa silmas pead. Inimeste ees rääkimine, kellega igapäevaselt koos ei tööta, pole kerge.” 2. Mõista, miks nad on tagasihoidlikud Omavahelistes vestlustes püüa mõista, miks töötaja on sotsiaalsetes olukordades kartlik. Kas ta kardab kriitikat rääkides grupi ees või pole ta kindel oma eneseväljenduse oskuses? Läbi järjepideva suhtluse aitad töötajal ennast mugavamalt tunda sinu seltskonnas ja leiad viise, kuidas aidata tal oma ebamugavusest üle saada – näiteks avaliku esinemise või suhtlemisoskuste koolitusega. 3. Rõhu nende tugevustele Uuringud näitavad, et ärevus, mis tekib häbelike inimeste ajus sotsiaalsetes situatsioonides, avaldab segavat mõju mälule, keele- ja probleemilahendamise oskusele, eriti kui tuleb reageerida tundmatule infole või inimestele. Selleks, et paremini kasutada tagasihoidliku töötaja loovust, kindlusta, et ta saaks ette valmistuda, harjutada ja planeerida. See tähendab, et koosolekutel peaks alati olema selge agenda koos iga osaleja vastutusega ning kui ta peaks juhtima koosolekut või esitluse tegema, siis paku talle võimalust enne koos harjutada. 4. Vali sobiv kommunikatsiooniviis Tagasihoidlikud töötajad eelistavad e-kirju ja sõnumeid, mis võimaldavad neil töötada vaikselt ja vältida sotsiaalset survet, mida nad tunnevad, kui peavad spontaanselt reageerima isiklikule pöördumisele. Nii saad läbimõelduma vastuse kui siis, kui küsid midagi nende jaoks ootamatult. 5. Aktsepteeri nende piire Tagasihoidlikel inimestel on sageli konkreetsemad piirid. Nad ei soovi suurte gruppide ees esineda või klientidega raskeid telefonikõnesid pidada. Isegi kui julgustad neid väljuma oma mugavustsoonist, siis ära sunni neid selleks, milleks nad valmis ei ole. Üle piiri minemisest saad aru, kui töötaja kaldub kõrvale oma tavapärasest emotsionaalsest seisundist – kas tõmbub veelgi enam endasse, erutub, ärritub või hakkab lausa nutma. Kui midagi sellist juhtub, siis on parem astuda samm tagasi ja respekteerida tema soove, et mitte kaotada väärtuslik töötaja. Neid samme järgides on võimalik luua vastastikku kasulik suhe töötajatega, kellest sageli mööda vaadatakse, aga kes tegelikult võiksid olla suur potentsiaal organisatsiooni jaoks. Allikas: The Muse Veel artikleid: 5 moodust, kuidas muuta töö töötajate jaoks tähendusrikkamaks Kuidas arendada meeskonnas emotsionaalset intelligentsust?
0 Comments
Leave a Reply. |