Tehnoloogiafirmad on tuntud selle poolest, et pakuvad konkurentsivõimelist motivatsioonipaketti ja töötajate tunnustamise programme, et meeskonnad saavutaksid kvaliteetseid töötulemusi. Teatud määral on sellised programmid tõhusad. Näiteks noored töötajad edukates tehnoloogiaettevõtetes nagu Facebook, Google ja Apple tunnevad kõrget töörahulolu just peamiselt hea motivatsioonipaketi tõttu. Kui aga töötaja on ettevõttes töötanud kauem, siis väheneb rahulolu märgatavalt. Raamat “The 5 Languages of Appreciation in the Workplace” (autorid G. Chapman ja P. White) toob välja vajaduse hinnata töötajat terviklikult. See tähendab tema väärtustamist nii töökvaliteedi kui ka tema väärtuste ja suhtumise põhjal, kuidas ta oma tööd teeb. Traditsioonilised tunnustamise programmid keskenduvad aga pelgalt töökvaliteedile või –mahule. Eelpoolnimetatud raamatust on pärit 7 efektiivset viisi näitamaks, et tunnustate oma töötajaid: # Mõistmine, et kõik ei tunne ennast väärtustatuna ühel ja samal viisil Inimestel on isikupärane mõistmise viis, kuidas nad tunnevad, et neid väärtustatakse. Mitte igaüks ei vaja verbaalset kiitust või ei tunne end tunnustatuna, kui saab kinkekaardi. Kuigi enamus töötajate tunnustamise programme keskendub just nendele viisidele, vastab üle 50% töötajatest, et nad eelistavad teistsuguseid tunnustamise vorme. # Töötajad vajavad tunnustamist nii juhtidelt kui ka kolleegidelt Varem pöörati tunnustamisel peamiselt tähelepanu töötaja suhtele oma juhiga. Kasvav vajadus meeskonnavaimu järgi aga kasvatab ka kolleegidevahelise tunnustamise tähtsust. # Verbaalne tunnustus peab olema konkreetne ja personaalne Kõige levinum viga, mida juhid tunnustamisega teevad, on üldsõnalisus ja impersonaalsus. Kui juht saadab meeskonnale e-maili: “Hea töö!”, siis ei ole sellel midagi pistmist töötajaga, kes jäi õhtul ületunde tegema, et projekt lõpule viia. Kui kasutada töötaja nime ning öelda konkreetselt, mida tema töös tunnustatakse, teeb see tunnustamise mõjusamaks. # Mõistmine, et paljude inimeste jaoks on teod tähtsamad sõnadest Paljud inimesed on kasvatatud nii, et nad ei usu siiraid komplimente, vaid arvavad, et need on märk manipulatsioonist. Selliste inimeste jaoks võivad olla olulisemad konkreetsed teod, nagu näiteks nendele aja pühendamine ning nende abistamine töö tegemisel. # Kasutage sellist tunnustamise keelt, mida väärtustab ka tunnustuse saaja Interpersonaalsete oskuste võti on perspektiivi võtmise oskus – võime näha olukorda teise inimese vaatenurgast. Meeskonna efektiivseks juhtimiseks on oluline mõista, et töötajad ei pruugi toetust tunda samal moel kui juht. Paljude introvertide jaoks on meeskonnaüritustele minek pigem kannatuste tekitajaks kui preemiaks hea töö eest. Nende jaoks võib olla paremaks tunnustuseks raamatupoe kinkekaart või võimalus vabaks päevaks. # Eraldage tunnustus kriitikast ja juhendamisest Kui soovite, et positiivne sõnum jõuaks töötajale selgelt kohale, siis ärge jätkake tunnustavat lauset soovitusega, mida järgmine kord veel paremini teha. Vastasel korral mäletab ta ainult kriitikat ning tunnustus läheb kaduma. # Olge tunnustamisel täiesti siiras Ärge püüdke tunnustamist teeselda ja ärge üle pakkuge (“sa oled maailma parim tarkvara arendaja!”). Inimesed soovivad, et tunnustus oleks aus, mitte kunstlik. Veel artikleid: Kuidas anda tagasisidet? Usaldus juhi vastu võimaldab saavutada parimaid tulemusi
0 Comments
Leave a Reply. |