Kui suhted töökohas on head, siis mõjuvad juhi naljad töötajate töörahulolule positiivselt.9/5/2018 Varasemad uuringud ning terve mõistus ütlevad, et juhi positiivsed naljad kasvatavad töötajate rahulolu. Traditsiooniliselt arvatakse ka, et juhid peaksid vältima kriitilisi ja negatiivseid nalju. Missouri ülikoolis läbi viidud uuring leidis, et juhi naljade ning töötajate töörahulolu suhe sõltus juhi ja töötajate suhete kvaliteedist, mitte sellest, kas nalja toon oli positiivne või negatiivne. “Üldiselt mõeldakse, et positiivne huumor, mis on sõbralik, kaasav ja maitsekas, on juhtimisel kasuks ning negatiivne huumor, mis on ründav ja solvav, halb,” ütleb abiprofessor Christopher Robert. “Uuringus leidsime, et nalja mõju sõltub sellest, millised on juhtide ja alluvate suhted. Nii positiivne kui ka negatiivne huumor on positiivse mõjuga töörahulolule, kui omavahelised suhted on head. Kui aga juhi ja alluvate suhted on halvad, siis nii positiivsed kui ka negatiivsed naljad kahjustavad töörahulolu. Teisisõnu vahel on positiivsel naljal halb mõju ja halval naljal hea mõju töötajatele.” Et seda teooria testida, töötas Robert koos kolleegidega välja kaks küsimustikku, üks juhtidele ning üks alluvatele. Uuringus analüüsisid nad 70 juhi ja 241 alluva vastuseid 54-st organisatsioonist. “Uuringutulemustest võib järeldada, et kui juhid soovivad kasutada huumorit suhetes alluvatega, siis peaksid nad esmalt hindama, kas töötajad interpreteerivad nende nalju positiivselt,” ütleb Robert. “Kui hea suhe juhi ja alluvate vahel eksisteerib, siis huumor – nii positiivne kui ka negatiivne – aitab head suhet hoida.” Robert arvab ka, et need uuringutulemused avaldavad mõju huumori kasutamisele juhtimises. “Selle asemel, et kasutada huumorit suhete ehitamiseks, peaksid juhid looma head suhted teiste vahenditega nagu selge kommunikatsioon, õiglane käitumine ning konkreetne ja vajalik tagasiside. Huumorit saab seejärel kasutada, et neid tugevaid suhteid hoida.” Robert hoiatab, et positiivne juhi-alluva suhe ei anna tingimata vabadust juhile igasuguse nalja tegemiseks igas kontekstis. Nalju, mis põhinevad soolistele või rassilistele stereotüüpidele, ei pruugi alluvad aktsepteerida mitte mingil juhul. Samuti võivad pidevad agressiivsed ja negatiivsed naljad minna üle piiri. Uuring: “The Impact of Leader Humor on Subordinate Job Satisfaction: The Crucial Role of Leader-Subordinate Relationship Quality" Allikas: University of Missouri Veel artikleid: Ülemus, kambajõmm või ahistaja? 8 märki, et sind juhitakse hästi
0 Comments
Leave a Reply. |