Kevin Murray on avaldanud mitu raamatut juhtimisest, oma töö käigus on ta küsitlenud enam kui 6000 töötajat ja 3000 juhti. People Management Today toob välja kaheksa märki, mis Murray hinnangul näitavad, et juhti ootab ees läbikukkumine, sest ta ei suuda oma meeskonda julgustada ja motiveerida. 1. Juhil ei õnnestu luua sidet välismaailmaga Töötajad soovivad teada, kuidas nende töö on klientide jaoks kasulik või vajalik. Parimad juhid räägivad alati kliendikogemustest ja –ootustest. 2. Juht ei näita, et mõistab töötaja vaatenurka Inimesed tunnevad ennast palju paremini, kui neile öelda, et nende arvamust mõistetakse – isegi siis, kui sellega ei nõustuta või kui peab tegema ebapopulaarseid otsuseid. 3. Juht näitab välja väikest pühendumust organisatsiooni eesmärkidele Töötajad soovivad tunda, et nad tegutsevad eesmärgi nimel, mis on olulisem kui lihtsalt kasum. Juhid, kes selle nimel ei tegutse, ei loo inspireerivat sihti. 4. Juhil ei õnnestu määratleda ülesandeid nii, et need seostuvad organisatsiooni eesmärkidega Üks olulisemaid asju, mida juht saab teha, on näidata töötajatele, kuidas see, mida nad teevad, annab panuse organisatsiooni eesmärkide täitmisse. See on tähtis, et töötajad tunneksid ennast seotuna ning osalisena millestki, mille üle uhkust tunda. 5. Juht ei kuula (või inimesed arvavad, et ta ei tee seda) Juhid, kes on head kuulajad, on sageli kõige inspireerivamad liidrid. Nad nopivad üles häid ideid ja vastavad neile. Nad on valmis kuulama ka halbu uudiseid selleks, et vigu parandada ning panevad tähele arvamusi, et olla kursis, kuidas inimesed ennast tunnevad. 6. Juhil on ebaselged väärtused Töötajad, kes teavad organisatsiooni väärtusi ja eesmärke, on võimelised tegema otsuseid ilma juhita. Juhid, kes pole järjepidevad väärtustes, külvavad segadust, kahtlust ja ebaefektiivsust oma meeskondades. 7. Juht tundub olevat töötajatega ebaaus ja ebasiiras 94% küsitletud juhtidest arvab, et nad on ausad, aga ainult 2/3 töötajatest on sellega nõus. Lubadustest kinnipidamine, väärtuste järgimine ja oma ülesannete täitmine kujundab töötajatel juhist arvamuse. Tahtmatult võib juht selles ebaõnnestuda. 8. Juht ei pane töötajaid end tundma oluliste ja hinnatutena Töötajatest, kes tunnevad, et neist peetakse lugu, hoolitakse ja arendatakse, saavad tõenäoliselt parimad tegijad. Nad on valmis lisapingutuseks ja on lojaalsed ning pühendunud töötajad. Juhid, kes ei austa oma töötajaid, kes kogemata või tahtlikult panevad neid ennast tundma hirmul ja väärtusetuna, kaotavad kiiresti töötajate motivatsiooni ning selle tagajärjel ka tulemuslikkuse, mis on eduks kriitilise tähtsusega. 93% küsitletud juhtidest väitis, et nad hoolivad oma töötajatest, aga ainult pooled töötajad olid sellega nõus. Veel artikleid: Usaldus juhi vastu võimaldab saavutada parimaid tulemusi 6 käitumist, mis tapavad töömoraali
0 Comments
Leave a Reply. |