Kaasaja libauudiste leviku valguses tasuks tähelepanu pöörata ka võltsidele põhiväärtustele organisatsioonis. Need on väärtused, mis kõlavad hästi ning näevad plakati peal head välja, aga inimesed PÄRISELT ei väärtusta neid ning neil ei ole mõju töötajate igapäevasele käitumisele. Siin võib üheks näiteks tuua Enroni, kelle fuajee seinal rippus organisatsiooni väärtus “Ausus”.
Kuidas ära tunda, et ka teie põhiväärtused jäävad võltside väärtuste kategooriasse? Nad on liiga laialivalguvad Me kõik armastame ausust, vastutustundlikkust ja austust, aga kui väärtused jäävad sellele tasemele, siis on nad üsna kasutud. Igaüks väärtustab neid üldisel tasemel, aga näiteks mitte keegi ei ole tööelus 100% aus kogu aeg. Ja tegelikult pole ka vaja. Hea vastupidise näite võib tuua Facebooki ühest põhiväärtusest “Olla julge”: Suurepäraste asjade ehitamine tähendab riskide võtmist. Be Bold: Building great things means taking risks. We have a saying: “The riskiest thing is to take no risks.” In a world that’s changing so quickly, you’re guaranteed to fail if you don’t take any risks. We encourage everyone to make bold decisions, even if that means being wrong some of the time. Nad ei ole seotud kriitiliste eduteguritega Inimesed teie organisatsioonis soovivad olla edukad ja kui nad ei näe selget seost põhiväärtuste ning selle vahel, mis neid edukaks teeb, siis nad ignoreerivad teie väärtusi. See ei tähenda, et neile need väärtused ei meeldiks, nad lihtsalt ei võta neid arvesse oma otsuste tegemisel. Nii et kui soovite, et töötajad põhiväärtustele tähelepanu pööraksid, siis selgitage “miks?”-i paremini. Miks te väärtustate just neid asju? Näidake, kuidas organisatsioon on edukam, kui inimesed neid väärtusi rakendavad. Kui nad seda mõistavad, siis on väärtustel suurem mõju. Nad ei muutu kunagi Kas põhiväärtused ei peagi samaks jääma, kas see polegi nende mõte? Ei pea. Nii organisatsioon kui ka keskkond on pidevas arengus – miks peaks täpselt samad väärtused jääma muutumatuks kõigi nende muutuste keskel? Mõned loomulikult võivad, aga väärtuste peamiseks eesmärgiks peaks olema aidata navigeerida igapäevases töös. Seega pöörake tähelepanu oma põhiväärtustele ning ärge lubage neil muutuda võltsiks. Allikas: HR Today Veel artikleid: Liiga paljudele inimestele ei paku nende töö rahuldust 5 moodust, kuidas muuta töö töötajate jaoks tähendusrikkamaks
0 Comments
Leave a Reply. |