Marie Kondo on noor naine ja ema Jaapanist, kes on pannud aluse peaaegu kultuslikule KonMari meetodile, mille populaarsus ei paista veel niipea hääbuvat. KonMari nimetus tulenebki Marie Kondo enda nimest ja selle meetodi põhiidee seisneb selles, et inimene vaatab läbi kõik oma asjad ning küsib iga asja kohta endalt: kas see asi valmistab mulle rõõmu? Kui vastus on ei, siis sellest asjast loobutakse. Teisisõnu, Kondo ärgitab inimest küsima, kas iga asi, mida ta omab, täidab oma eesmärki? Kas see aitab tal edasi liikuda või hoiab kinni minevikus? Paljude asjade alleshoidmise taga ongi hirm tuleviku ees ja takerdumine minevikku. Marie Kondo ütleb, et organiseerimise tähtsaim küsimus ei ole selles, mida ära visata, vaid selles, mida soovid oma elus säilitada. Meetod lubab, et küsimus on palju enamas, kui asjade korrastamises – küsimus on elumuutuses. KonMari meetodi järgijad ütlevad, et üleliigsetest asjadest vabanemine ja prahi äraviskamine toob kaasa uue kvaliteedi elus ning annab uut energiat. Lisandub julgus lahti lasta ka muudest negatiivsetest asjadest elus, nagu halvad suhted ning kurnav töö. KonMari raamatuid on tõlgitud üle 40sse keelde (ka eesti keelde) ja müüdud 6,5 miljonit eksemplari üle maailma. Jaapanis on meetodil oma saatesari ja tegutsevad koolitatud konsultandid. Kui meetod algselt oli mõeldud kodude koristamiseks, siis aja jooksul on selle järgijad avastanud kasulikkuse ka töökohtade jaoks. Kuna rõõm ei pruugi olla ainus kriteerium asjade hoidmise või äraviskamise hindamisel töökohas, siis pakutakse välja ka selliseid küsimusi:
Igaüks saab vastavalt sellele, mis on tema töö või meeskonna eesmärk, luua endale sobiva kontrollküsimuse. Loomulikult on ettevõttes vaja hoida teatud asju alles: lepingud, raamatupidamise dokumendid, projektide arhiiv jms. Siiski on võimalik kaustu, kaste ja muid kasutuna seisvaid asju vähendada. Soovitused, mis KonMari meetodi järgi võiksid hästi toimida ka kontoris: - Sorteeri mitte ruumide vaid inimeste või kategooriate järgi (dokumendid, memod, töövahendid jne); - Alusta kergematest kategooriatest – raamatud, vana elektroonika - ning jäta paberid viimasteks, sest need on kõige töömahukamad; - Määra igale asjale oma koht, aga pea meeles, et asjade ärapanek loob illusiooni, et probleem on lahendatud. Pigem vabane ebavajalikust. - Ladusta ühesugused asjad samasse kohta; - Tunne rõõmu sellest, kes sa praegu oled. Vanadest asjadest vabanemisega loo enda ümber ruum, mis annab sulle positiivset energiat. Veel artikleid: 7 asja, mida peaksid teadma oma kehast, et tööd targemini korraldada Miks tasuks vältida igavat tööd
0 Comments
Leave a Reply. |