Kui soovite muuta organisatsiooni kultuuri, siis peate alustama käitumiste muutmisega, kirjutab Stephen Fortune. Eksperdid räägivad sageli sellest, kui oluline on keskenduda käitumisele, kui sooviks on edukalt muuta kultuuri organisatsioonis. Otsused, uued protsessid ja struktuurid on muutuste platvormiks, aga ei garanteeri, et midagi tegelikult ka muutuks kui inimeste käitumised ei muutu. Oma raamatus “Viral Change” räägib Leandro Herrero, et uute protsesside ja süsteemide sisseviimine ei loo kestvaid muutusi käitumistes. Isegi kui esialgu on positiivset muutust näha, siis tõenäoliselt ei kesta see kaua. Selle asemel on oluline, et organisatsioonides oleks juba saavutatud soovitavad käitumised enne, kui uued protsessid juurutatakse. Üha rohkem aega ja raha investeeritakse uutesse süsteemidesse, aga kui esialgne entusiasm möödub, siis midagi ei muutu. Küsimus on: miks organisatsioonid ei alusta kultuurimuutustega meeskondade käitumisest? Ilmselt on suurimaks takistuseks asjaolu, et inimeste käitumist peetakse “pehmeks” võrreldes “kõvade” asjadega, nagu näiteks protsesside ja struktuuride loomine. Tegelikult peaks aga neid võtma sama olulistena et tõelist muutust tekitada. Selleks et alustada kultuuri muutmist vajavad organisatsioonid teatud hulk vastuvaidlemisele mittekuuluvaid käitumisi. Parim viis selliste tekitamiseks on eemalduda üldistest kontseptsioonidest – mis sageli jätavad laia interpreteerimisvõimaluse – ja luua konkreetsete käitumiste kava. Need võivad sisaldada endas näiteks turuinfo ja ressursside jagamist teiste meeskondadega või regulaarsete ühiste arutelude läbiviimist. On kaks põhilist tegurit, et luua efektiivne kultuurimuutus: 1. Hinnake, mis saab olema teistmoodi ja kuidas On väga tähtis mõelda, milline saab olema tulevik, kui inimesed käituvad teisiti. See võimaldab mõista ja hinnata, milliseid võtmekäitumisi on muutuseks vaja, kas need peaksid toetama koostööd, kiiremat otsuste tegemist või probleemide lahendamist. 2. Kuidas premeerida uut käitumist Käitumist saab sageli toetada ja juhtida sellega, kuidas neid premeeritakse. Juhtidel on siin võtmeroll oma eeskujuga juhtides. See näitab, et nad usuvad uut mõtteviisi ja tegutsevad innuga selle nimel. Uuringute kohaselt mõjutab ligi 25% juhte, kui tulemuslikud, energilised, pühendunud ja motiveeritud on nende töötajad. Niisiis tugineb edukas organisatsioonikultuuri muutus tugevalt sellele, kuidas käituvad meeskonnad. Soovitavad käitumised tuleb kirjeldada ning selgelt kommunikeerida ja on oluline sellist käitumist premeerida, et muutused oleksid püsivad. Allikas: People Management Daily Veel artikleid: 5 soovitust tööheaoluks Õnnelik töökoht ei välista ausust
0 Comments
Leave a Reply. |