On normaalne, kui inimesed oma karjääri jooksul aeg-ajalt töökohti vahetavad. Organisatsioonile on aga kasulik, kui head ja kompetentsed töötajad piisavalt pikalt meeskonnas püsiksid. Eriti kahjulik oleks neid kaotada konkurendile.
Konsultatsiooniettevõte AchieveGlobal on välja selgitanud kolm kõige olulisemat põhjust, miks inimesed töölt lahkuvad. Need on:
USA tarkvaraarendusettevõte Fishbowl suunab oma juhte meeskondades arendama “5R” töösuhete mudelit. Nimetatud mudel juhtidele seisneb järgmistes põhimõtetes: 1.Vastutus (Responsibility) – Töötajad soovivad areneda, anna neile vastutus oma arengu ja uute oskuste omandamise eest. Tee kättesaadavaks koolitused ja oskuste praktiseerimine ning kui töötaja on selle välja teeninud, siis paku ametikõrgendust. 2.Austus (Respect) – Inimesed soovivad olla tähele pandud ja respekteeritud. Paku kõigile õiglaseid võimalusi ning väldi igasugust diskrimineerimist. Suhtle ja konsulteeri oma meeskonnaliikmetega nii, et nad tunneksid, et nende arvamus loeb. 3.Tulude jagamine (Revenue-sharing) – Hea materiaalne kompensatsioon töö eest mõjutab töötajate rahulolu. Soovitav on panna osa sissetulekust sõltuma organisatsiooni eesmärkide saavutamisest, et töötajad oleksid motiveeritud siduma oma isiklikud ambitsioonid laiemate eesmärkidega. 4.Tunnustus (Reward) – Inimese lahkumisel või jäämisel võib tunnustusel olla määrav roll. Kiida inimesi kollektiivi ees, korralda ühiseid ettevõtmisi, tunnusta aukirjaga – kõik selline tegevus mõjub hästi töömoraalile ning kasvatab soovi ettevõttes tööd jätkata. 5.Puhkus (Relaxation Time) – Kõik vajavad aega, et puhata ja ennast laadida, seetõttu paku võimalust puhkuseks ja vabadeks päevadeks oluliste sündmuste puhul. Kui võimalik, paku paindlikku tööaega, kodutöö-, osalise ajaga töö- või töö jagamise võimalust. Kindlasti on iga meeskond ja ka iga inimene erinev. Mis mõjub hästi ühele, ei pruugi olla nii oluline teisele. Selleks tuleb oma meeskonnaliikmeid tundma õppida, nendega pidevalt suhelda ning olla valmis olema paindlik. Juhi ülesanded on erinevad ka meeskonna erinevatel arenguetappidel. Vaata täpsemalt meie töölehelt>>
0 Comments
Leave a Reply. |