Juhtimisest on tehtud lugematu arv uuringuid, et paremini mõista, milline juhtimine toob parimaid tulemusi, jõustab inimesi ennast ületama, võidab tihedas konkurentsis jne. Toome siinkohal mõned näited huvitavatest uuringutulemustest: - Christina Boedker Australian School of Business’st viis läbi juhtimist ja organisatsiooni tulemuslikkust käsitleva uuringu. Koguti andmeid enam kui 5600 töötaja käest 77st organisatsioonist. Uuringu analüüs näitas, et kriitilisteks eduteguriteks oli juhtide võimekus rohkem aega ja energiat pühendada inimeste arendamisele ja tunnustamisele, tagasiside väärtustamine ja inimestevahelise koostöö soodustamine. Kõige kõrgem korrelatsioon tasuvuse ja tootlikkusega oli juhtide võimel mõista inimeste motivaatoreid, soove ning raskusi ja luua õige toetusmehhanism, et inimesed saaksid olla nii head, nagu nad on. - Amy Y.Ou koos kolleegidega Arizona State University’st avaldasid uurimuse, milles jõudsid järeldusele, et juhiomadused nagu avatus tagasisidele, enese tundmine ning fookus suuremale eesmärgile ja teiste heaolule avaldab positiivset mõju nii töötajatele kui ka organisatsioonile tervikuna. Koos kolme kolleegiga USAst ja Hiinast intervjueeriti 63 Hiina eraettevõtte tegevjuhti. Lisaks uuriti 1000 tipp- ja keskastmejuhti, kes töötasid nende tegevjuhtide alluvuses. Selgus, et mida tagasihoidlikum on tegevjuht, seda positiivsemalt vastasid teised juhid. Tippjuhid vastasid, et nende töö tundub tähendusrikkam, nad soovisid rohkem otsuseid vastu võtta, tundsid ennast töös kindlamana ning tundsid suuremat autonoomiat. Nad olid samuti motiveeritud koostööle, ühisele otsustamisele ja info jagamisele. Ka keskastme juhid olid rohkem seotud ja pühendunud oma tööle, kui juht oli tagasihoidlik. “See on pelgalt stereotüüp, et tagasihoidlikud inimesed on nõrgad ja otsustusvõimetud”, ütleb Angelo Kinicki, uuringu kaasautor. - Oma artiklis "The Harvard Business Review"-s kirjutab Jim Collins, et parimatel juhtidel on järgmised omadused:
- Hiljutine Catalyst’i uuring, kus küsitleti 1500 töötajat Austraaliast, Hiinast, Saksamaalt, Indiast, Mehhikost ja USAst, näitas, et kui töötajad näevad isetut või altruistlikku käitumist oma juhi poolt, olid nad positiivsemad ning pühendunumad oma meeskondadele. - Fred Kiel, juhtide arenguga tegeleva ettevõtte KRW juht, uuris 84 tegevjuhti ja enam kui 8000 nende alluvat seitsme aasta jooksul. Tulemused on ta avalikustanud oma raamatus “Return on Character (iseloomu tasuvus)”. Ta leidis, et inimesed töötavad rohkem ja rõõmsamalt, kui nad tunnevad, et on väärtustatud ja neid austatakse. Juhid, kes on nö suurema iseloomu tasuvusega, omavad nelja põhilist väärtust: ausus, kaastunne, vastutustunne ja andestamisvõime. Nende juhtide tulemuslikkus on viis korda kõrgem, kui juhtidel, kes on enesele keskendunud. - Tagasihoidlikud juhid on efektiivsemad ja meeldivamad väidab University at Buffalo School of Management’i uuring. Parimad juhid arvavad, et oma vigade tunnistamine, teiste tugevuste esiletoomine ja õppimine viib kõige enam neid ennast ja ka organisatsiooni kasvule. - David Rand Yale’i ülikoolist väidab, et kõikides tööstusharudes on näha, et töötajad soovivad juhte, kes on rohkem Ghandi, kui Wall Street’i ärihaide moodi. PR ettevõte Ketchum korraldas 2014-l aastal juhtimisalase uuringu ning järeldas, et toimub areng vananenud macho-tüüpi ainujuhtimiselt, kus kehtis “käsin ja kontrollin” lähenemine, uue ja feminiinsema juhi arhetüübi suunas. Allikas: Psychology Today Veel artikleid: 18 töötajate tunnustamise ideed Ebaõiglus tööl võib kahjustada töötaja tervist
0 Comments
Leave a Reply. |