Olles ettevõtte või meeskonna juht, pead igapäevaselt tegema otsuseid ühelt poolt pidades silmas ärilisi eesmärke ning teisalt ka oma meeskonda ning nende heaolu. Sinu otsused ei mõjuta ainult iga inimese tööülesandeid, vaid ka nende motivatsioonitaset, produktiivsust ning koostöötamise potentsiaali. Meeskonna toimimine ja inimeste rahulolu on iga eduka ettevõtte alus. Aina enam kuuleme praktikatest, kuidas juhid oma meeskondi arendavad ja investeerivad nii oma inimeste rahulolusse kui ka õnnelikuma ning tegusama töökeskkonna loomisesse. Kuid neid tegevusi planeerides ja motivatsioonipakette luues - kui palju sa tegelikult enda töötajat tunned ja seda, kuidas tiim koos töötab?
Inimesi motiveerivad erinevad asjad Me kõik vajame tunnustust, see loob meis positiivse meelestatuse ja õhina teha oma tööd veelgi paremini. Kuid kindlasti ei motiveeri meid kõiki ühed ja samad asjad. Kui sa juhina ei tea, mis iga sinu töötajas õhinat ja motivatsiooni tekitab, võid lõpuks märgata, et tunnustamisest pole üldse kasu, mis võib omakorda viia hoopiski kehvemate tulemusteni. Potentsiaalseid motivaatoreid, mida juht võib kasutada, on väga mitmeid - töötasu tõus, rohkem vastutust, uued väljakutsed, paindlikum töökorraldus, võimalus protsesse ise juhtida, soov töötada rohkem iseseisvalt, soov tihedamaks koostööks teistega jne. Lihtne on ju eeldada, et rahasüst osutub kindlasti enamikele edasiviivaks jõuks. Kuid uuringud näitavad, et palgatõus ei ole isegi viie kõige soovituima põhimotivaatori seas, mida tänapäeva töötaja ootab. Statistika näitab, et 30% töötajatest oleksid enda sõnul palju motiveeritumad, kui neil oleks rohkem väljavaateid just arenguvõimalusteks. Samas 25% tööjõulisest maailma elanikkonnast ütleb, et nad oleksid produktiivsemad, kui juht oleks ettevõtte eesmärkide lahtiseletamisel täpsem. Seega, tunnustamine algab teadmisest, mis kedagi motiveerib ja edasi liikuma paneb. Koostöö kultuur Iga koostöötav grupp inimesi ei ole ilmtingimata meeskond. 40% meeskonna tulemuslikkusest sõltub sellest, kui hästi koos töötatakse, mitte sellest, kui kompetentsed on meeskonna moodustavad indiviidid. Seega tuues kokku ühtselt kõrgete kompetentside, suure kogemustepagasi ning ühesuguste väärtuste ja iseloomujoontega inimesed, ei tähenda see, et oled loonud meeskonna. Meeskonna moodustavad inimesed, kes töötavad ühiste eesmärkide nimel ning sõltuvad neid eesmärke täites üksteisest. Et luua meeskond, kus iga liige tiimidünaamikasse lisandväärtust tooks, on esiteks vaja panna paika ühised eesmärgid ning saada teada, milline iga tiimiliige tegelikult on. Vaid siis on võimalik välja selgitada, millise koosluse meeskond moodustab ning milline on tiimi koostöökultuur, eelistused, väärtused ning tegelikult toimivad motivaatorid. Aga kuidas ma seda kõike teada saan? Kaks eelpoolmainitud küsimust - kuidas ma tean, mis mu inimesi motiveerib ja kuidas nad meeskonnana koos töötavad, on põhilised, mille taha tegelikult meeskonnad ja juhid arendustegevuses takerduvad. Ning tihtipeale taibatakse liiga hilja, et nendele küsimustele vastuse mitteleidmine on viinud meeskonnad madalseisu ja muutnud töörahulolu nullilähedaseks. Võrdleme korraks personali arendamist turundusega. Tänapäeval ei tehta ühtegi äriliselt olulist turundusotsust pelgalt kõhutunde pealt eeldades, kus, kuidas või kellele oma teenust või toodet müüa. Kõik need otsused tehakse põhinedes turundusanalüütikale, numbritele ja faktidele. Paljud juhid ehk ei teagi, et samasugust analüütikat saab kasutada ka personalitöös, paremini toimivate meeskondade loomisel ja seega töötajate heaolu tõstmiseks. Meeskondade analüütika ja arendamise tööriist Teamscope on loodud selleks, et aidata ettevõtete ja meeskondade juhtidel luua tõeliselt hästitoimivaid, õnnelikke ja motiveeritud tiime ning teeme seda põhinedes andmeanalüüsile, akadeemilistele teadmistele ning masinõppele. Aitame juhtidel esiteks aru saada, millise iseloomujoontega inimesed nende tiimis üldse töötavad - kuidas nad eelistavad töötada, suhelda ning mis neid motiveerib. Järgmiseks visualiseerime kogu meeskonna koosluse ning kaardistame põhjalikult, kuidas iga liige sinna ühildub, kuidas koos toimitakse ning mis on nende põhiväärtused. Väärtused ongi põhiline, mille järgi saab inimest motiveerida ja seega rahulolu tõsta. Lõpuks toome välja meeskonna tugevused ja võimalikud riskikohad ning alustame diskussiooni teemadel, kuidas neid parandada. Milleks mulle kõik see teadmine? Eluline näide – tööülesandeid jaotades ja projektimeeskondi luues, juhtuvad kokku inimesed, kellest pooled väärtustavad stabiilust ja traditsioone ning teine pool ootab igast päevast erutavaid kogemusi ning innovaatilisi uuendusi. Kas tead, kes mida väärtustab ning kuidas nad koos tööle panna nii, et ei tekiks konflikte ning säiliks produktiivsus? Kas oled kindel, et nad oleksid koos töötades õnnelikud ning motiveeritud? Või ehk peaks selle tiimi kokkupanemisel valima meeskonda veidi sarnasemate väärtustega liikmeid? Kas tead vastuseid kõikidele nendele küsimustele või pelgalt eeldad? Pelgalt intuitsiooni usaldamine ning faktide eiramine äriliselt nii olulises aspektis nagu meeskonna arendamine ning töötajate rahulolu võib lõppeda eesmärkide mittesaavutamisega, töötajate motivatsiooni languse, kõrge tööjõu voolavuse või ka kaotatud rahalise ressursiga. Äri ja personalijuhtimise maailm liigub andmetele tuginemise suunas ning tööheaolu ja tiimide arendamise praktika liigub sellega kaasa. Teamscope’ist saad rohkem lugeda leheküljelt teamscope.io
0 Comments
Leave a Reply. |