Töötajatele jagatavad tunnustused motiveerivad vaid siis, kui inimesel on sisemine ind oma töö suhtes ning tööõhkkond on positiivne. Kuu parim töötaja, nädala tublim müüja või kinkekaart – tunnustamise viisid on erinevad nii valdkondades kui ka ettevõtetes, aga selleks et mõju avaldada, on tarvis teatud tingimusi. Soome Tööohutuskeskuse tööheaolu spetsialist Päivi Rauramo arvab, et tunnustamine peab olema õiglane, ettevõtte kultuuriga sobiv, individuaalseid erinevusi arvestav ning eelistatavalt selline, mille saamist töötajad on saanud ise mõjutada. “Viin läbi palju erinevaid tööheaolu koolitusi ning aeg-ajalt on kollektiive, kus on väga innustav ja toetav õhkkond. Inimesed kujundavad seal aktiivselt ise erinevaid praktikaid ning hierarhia on madal.” Rauramo kogemuse põhjal on positiivne konkurents töökollektiivides enamasti motiveeriv. Tunnustamiseks on vaja head õhkkonda Konkureerimine võib halvemal juhul töökohtades tekitada kadedust. Rauramo arvates nõuabki sisemine konkurents head töökollektiivi, kus on positiivne õhkkond, usaldus ja kõrge sotsiaalne kapital. “Mida rohkem on kahtlustamist, kriitilist suhtumist ja kadedust, seda kindlamalt kogetakse ka positiivset tähelepanu negatiivsena. Arvatakse, et sellel on tagamõte või siis et see inimene ei ole küll kiitust välja teeninud.” Sellisel juhul võivad paljud töötajad tähelepanu mitte soovida, kuigi nad oleksid selle oma tööga ära teeninud. Rauramo arvates peaksid juhid meeles pidama ka seda, et tunnustamised peaksid olema siirad. Kui juht ei märka ning ei anna tagasisidet igapäevaselt, siis pidupäevade puhul töötajate tunnustamine tundub võlts ja ebamugav. Sisemine motivatsioon on kõige olulisem Tunnustuse vajadus on üks põhivajadustest. Rauramo toob välja, et juhilt saadud tunnustus ja tagasiside on oluline, aga sellest olulisem on töötaja enda sisemine motivatsioon ja innustus. “Märka, kui oled oma töö hästi teinud. Tunne, et teed väärtuslikku tööd, koge oskamise ja avastamise rõõmu, arengut ja ole uhke oma professionaalsuse üle. See on hea alus.” Kokkuvõtteks
Allikas: yle.fi Veel artikleid: Kuidas erinevad tunnustamise mudelid aitavad hoida haritud noori ettevõttes. Juhid peaksid tegelema konfliktidega, kuidas?
0 Comments
Leave a Reply. |