Suur osa töötajate pühendumusest tööle sõltub suhete kvaliteedist juhtidega. Positiivset suhet pole võimalik ehitada ilma hea kommunikatsioonita. Rikkudes suhteid, kannatab töötajate pühendumus, mis omakorda viib alla äritulemuse.
Enamlevinud kommunikatsioonivead on järgmised: Vead... Tippjuhtkonda pole näha Töötajate otsesed juhid ei peaks olema ainsad, kes töötajatega regulaarselt suhtlevad. Ka tippjuhid peaksid pidevalt suhtlema töötajatega, et viimased tunneksid, et neil on oluline roll laiema eesmärgi saavutamisel. Kui töötaja mõistab organisatsiooni missiooni, väärtusi ja tegevust, siis see kasvatab ka tema pühendumust. Näimine robotlik Üheülbalised kogu ettevõttele saadetud e-kirjad kaotavad organisatsiooni sõnumi rämpsposti ja spämmi sisse. Selline teguviis paneb töötajaid kirju ignoreerima. Valede kanalite kasutamine Töötajad ei eelista teateid saada ühtemoodi. Küsige keskastmejuhtidelt, milliseid kanaleid eelistavad erinevad osakonnad. Kust nad tegelikult ettevõtte uudiseid loevad? On erinevaid kanaleid: e-kirjad, intranet, teadetetahvlid, mobiiliäpid jne. Neid kõiki võib kasutada, kui töötajad seda soovivad. Järjepidevuse puudumine Segane kommunikatsioon tekitab arusaamatust ja töötajate tähelepanu on kiire kaduma. Suvaliselt sõnumeid erinevatest kanalitest saates ei vii kuhugi. Töötajad peavad teadma millal ja kuidas nad võivad oodata informatsiooni ning järjepidevus toob selguse. Lahendus... Pidev sisekommunikatsiooni hindamine Ettevõtted peavad hindama kommunikatsiooni sisu ja strateegiaid kindla perioodi tagant. Näiteks kui töötajad ei kasuta ettevõtte intranetti, sest nad ei saa oma iPhone või Android mobiiliga sinna sisse, siis tuleb leida teine viis. Tehke selgeks, kuidas nad eelistavad saada ettevõtte informatsiooni. Näiteks äpid, mis teavitavad saabunud sõnumist sobivad töötajatele, kes ei istu päev otsa arvuti taga. Lühike e-kiri või intraneti teade sobib aga kontoritöötajatele ja lühike igakuine video, kus tippjuhid sõna võtavad, aitab infot paremini kinnistada sõnumite ja e-kirjade tulvast. Sisekommunikatsioon on ülalt-alla pingutus Organisatsiooni juhtkond peab olema kommunikatsiooni eesmärkide eestvedaja. Nad peavad näitama, kuhu suunas ettevõte liigub ja selle protsess peab olema töötajatele läbipaistev. Hoolimata sellest, et chattimise ja sõnumite saatmise võimalused on hüppeliselt kasvanud, peab kommunikatsioon alguse saama tipust. Loomulikult on oluline ka interaktiivsus ja koostöö, aga juhid peavad andma eeskuju. Kui nemad pingutavad kommunikatsiooni nimel, siis järgivad seda ka töötajad. Lisa personaalsust Personaalsus on kommunikatsioonis võti. Kui on näha, et kirjasaatja on enamat kui ainult nimi, siis see aitab saavutada usaldust ja suhteid luua nii kolleegide kui ka ülemuste-alluvatega. Selle saavutamine ei ole kallis ega keeruline. Lisades personaalsust ja siirust oma sõnumitele ja kasutades kanaleid, mis aitab neil levida, aitate töötajaid organisatsiooniga rohkem siduda ja tööle pühenduda. Allikas: HR Daily Advisor Veel artikleid: Kuidas tõsta tootlikkust ettevõtte kultuuri abil? Mida uut on oodata tuleviku personalijuhtimises?
0 Comments
Leave a Reply. |