Iga tööandja on seda kogenud – vaeva ja pinget, mis tuleneb hea töötaja või töötajate lahkumisest. Ettevõtlusmaailm jätkab selle vastu võitlemist ja püüab leida viise, kuidas kasvatada töötajate pühendumust ning hoida neid kauem ettevõttes tööl. Seda tööd jätkub veel aastateks turu kasvu, konkurentsi tihenemise ning keerulistes erinevate põlvkondade juhtimise tingimustes. Töötajate pühendumus on trofee, mille poole paljud tööandjad püüdlevad, sest see on korrelatsioonis äritulemustega. Siinkohal mõned numbrid, mis seda kinnitavad:
Purustame nüüd aga mõned müüdid: Müüt #1: Kõik sõltub rahast Tüüpiline lahkumisintervjuu vastus on, et töötajad lahkuvad palga tõttu. Tõde on aga, et algselt oli muu põhjus, miks töötaja hakkas otsima uut tööd, enne kui ta kuulis töövõimalusest või sai pakkumise. Palk on sageli neutraalne vabandus, et mitte põletada sildu enda järel. See ei tähenda, et palk ei oleks oluline, inimesed peavad materiaalselt hakkama saama. Aga palgaga ei saa osta kirge. Müüt #2: Pühendumust saab osta Töötajate pühendumus sõltub paljust enamast kui vaid töötasust ja boonustest. Tõenäoliselt pakub konkurent üsna sarnaseid materiaalseid stiimuleid. Pühendumus tähendab, et töötaja paneb oma vaimu ja südame oma töösse. Seega sõltub see organisatsioonist, mis suudab ühendada südameid ja vaime ühise eesmärgi nimel ning koosööd teha. Müüt #3: Kõik töötajad tahavad olla kaasatud On vahe sellel, kas olla kaasatud või omada võimalust mitte kaasatud olla. Kord oli üks juht pettunud, et ainult 42% töötajatest osaleb igal sündmusel või projektis. Hiljem selgus, et tema töötajad hindasid väga võimalust, et soovi korral nad saavad osaleda, aga nad hindasid ka võimalust vajadusel lihtsalt töölt koju minna. Küll aga oleksid nad olnud pettunud, kui neilt oleks kadunud võimalus üritustel osaleda, kui nad seda tahavad. Küsimus on tegelikult vabaduses valida ning võimaluste olemasolus. Müüt #4: Töötajate pühendumuse uuringud loovad töötajate rahulolu Uuring on vaid hunnik küsimusi. Selleks, et uuringust oleks kasu, peab juhtkond olema valmis selle tulemustest õppima ja õpitut rakendama. Veelgi parem on, kui töötajad saavad tagasisidet, mida nende vastuste põhjal tehakse. Kui uuring on lihtsalt uuring ilma tegevuseta, siis tuleks see mõttetus lõpetada. Vastasel juhul on sellest pigem kahju, uuringus osalejate määr ning vastuste kvaliteet langevad. Müüt #5: Juhid saavad nõuda pühendumust Ei ole võimalik sundida inimesi pühendunud olema. Nad peavad soovima oma tööd südamega teha. Tõeliselt hea viis juhtimiskvaliteedi kasvatamiseks on sisekommunikatsiooni parandamine. Siin on mõned huvitavad faktid:
Jim Goodnight ütles: “Kohtle töötajaid nagu nad suudaksid midagi suurt korda saata ja nad saadavadki.” Kuna tööturg jätkuvalt konkureerib heade töötajate pärast, siis me peame mõtlema, kuidas neid hoida ja pühendumust kasvatada. Miks mitte alustada täna? Allikas: HR Today Veel artikleid: Kasumlikkus algab töötajatest Töölepingud, mis mõjuvad motivatsioonile hävitavalt
0 Comments
Leave a Reply. |