Kadedus on tugev destruktiivne tunne ning võib ettevõttes palju halba teha. Kuidas toime tulla enda emotsioonidega loe siit. Kadedus on omane inimloomusele ning seda pole võimalik täielikult vältida. Juhtidel on aga võimalus oma tegevusega kadeduse põhjuseid vähendada. Bruna Martinuzzi, kes on raamatu "The Leader as a Mensch: Become the Kind of Person Others Want to Follow" autor, toob välja, et on kaks peamist päästikut, mis avab ukse kadedusele ja mille põhjuseks juhid tahtmatult on: Juhil on kollektiivis usaldusisik. Sellisel juhul on mõni töötaja vaatamata sellele, et tal pole kõrget ametikohta, saanud juhi üle isikliku mõjuvõimu. Ta suudab juhti mõjutada ning juht usaldab teda. Probleemid tekivad, kui teised töötajad mõistavad mis toimub ning nad hakkavad kartma, et kõik, mis selle inimese juures räägitakse, jõuab ka juhi kõrvu. See põhjustab kahtluse ja usaldamatuse kõigepealt selle kolleegi ning seejärel juhi suhtes. Uute “tipptegijate” värbamine. Selle stsenaariumi puhul pärib uus juht pikaajalised töötajad. Mõne aja pärast värbab juht uusi töötajad ning vanad olijad hakkavad pidama uusi kolleege juhi soosikuteks. Enamasti pole probleeme sellega, nagu koheldaks vanemaid töötajaid uutest kehvemini. Siiski pannakse tähele peenemaidki nüansse, mis signaliseerivad, et uued töötajad on juhi lähitiim ja tema soosikud. Kuidas vähendada kadedust töökohal? Juhtkonna võimuses pole kadedust täielikult kollektiivist kaotada. On aga võimalik luua keskkond, mis minimeerib selle kahjustavaid mõjusid. Dr. Robert P. Vecchio, kes on uurinud kadedust töökohal, soovitab oma artikliks “Managing Envy and Jealousy in the Workplace” juhtidel järgmist viit tegevust: 1. Juhtkond peaks põhjalikult hindama kandidaadi emotsionaalset küpsust juba värbamise etapis. 2. Juhtkond peaks organisatsioonis sisse viima tegevused, mis kultiveerivad professionaalset, tervet meeskonna kultuuri. 3. Juhtkond peaks rakendama stiimuleid töötajatele, kes näitavad välja toetust ja koostööd vastavalt meeskonna kultuurile. 4. Juhtkond peaks julgustama avatud ja ausat suhtlust töötajate, meeskonna juhtide ja kõigi organisatsiooni liikmete vahel. 5. Juhtkond peaks rakendama kõige tulemuslikumad töötajad (kes enamasti tekitavadki kadedust) organisatsioonis mentorite rolli. Sellele võib lisada ka soovituse juhtidele nende käitumise kohta: töötajad jälgivad juhte ning iga tegevus ja isegi näoilme ei jää märkamata. Nad saavad aru, millised töötajad kuuluvad nn siseringi, kust nemad on välja jäetud. Juhid peavad erilist tähelepanu pöörama sellele, et nad tahtmatult mõne väljavalitu kõrval teisi töötajaid eemale ei tõuka. Veel artikleid: Kuulujutud töökohal 5 märki, et töötaja armastab oma tööd
0 Comments
Leave a Reply. |