Häid talente tuleb hoida. Tööandjad ei tohiks alahinnata töötaja negatiivset kogemust ettevõttega, sest see on oluline nii töötajate värbamisel kui ka nende hoidmisel ja pühendumuse kasvatamisel. Tööandjad on mõistnud, et tuleb luua töökohti, kus töötajad mitte ainult ei pea töötama, vaid ka tahavad seda teha. Juhtidel on võtmeroll töötaja kogemuse loomisel. Rohkem kui kunagi varem peavad juhid balansseerima tulemuste ja eesmärkide saavutamise ning töötajatele positiivse töökogemuse loomise vahel. Raamat: Töötajate kogemus (“The Employee Experience” T. Maylett, M. Wride) Kui meeskonna tulemused on alla ootuste, siis võivad parimad kavatsused motivatsiooni tõsta hoopis vastupidiselt mõjuda. See tekitab organisatsioonis ebaterve õhkkonna ja negatiivse töötajate kogemuse. Raamat toob välja kolm näidet levinud juhi tüüpidest, kelle püüdlused töötajaid motiveerida võivad anda tagasilöögi. Liiga optimistlik juht Reeglina aitab optimism tõsta motivatsiooni ja loob töötajatele positiivse kogemuse ettevõttest. Aga vahel on tööülesanded väga rasked. Neid raskusi, millega töötajad peavad hakkama saama, tuleb tunnistada. Neid ei saa vähendada või püüda tühja ergutuskõnega töötajaid rahustada. Kui meeskonnal on raske, siis juhid peavad aitama vajalike ideede ja strateegiatega. On oluline aidata töötajad tagasi reele, aga seejärel tuleks vastutus lahenduse leidmise eest jälle meeskonnale tagasi anda. Standardeid kehtestav juht Mõned juhid püüavad seada oma meeskonnale standardeid olles ise eeskujuks kvaliteedis, innovatsioonis, klienditeeninduses ja isegi töömahus. Selles ei pruugi olla midagi halba. Näidates ette kõrgeid standardeid, loodavad nad, et meeskond järgib nende eeskuju. Vahel võib aga tulemus olla vastupidine oodatule, sest see võib luua teesklemist, mitte järgijaid. Selle asemel tuleks juhil võtta aega, et tunnustada individuaalseid andeid ning tööd, mida iga meeskonnaliige teeb. Tuleb mõista, et inimesed saavad anda oma parima panuse endale sobival viisil. Lõputute ideede juht Soovides saavutada enamat, genereerivad sellised juhid palju erinevaid ideid, mida tuleb koheselt asuda ellu viima. Need juhid arvavad, et selline lähenemine inspireerib meeskonda ning loob uusi ja põnevaid väljakutseid. Selle asemel on töötajad sageli ülekoormatud erinevate ideede ja tegevuskavade tulvast. Liiga palju ideid võib organisatsiooni torpedeerida. Kollektiivne loovus kaob, pingutus, mis kulub erinevate ideede ja strateegiate järgimisele, viib alguspunkti tagasi. Pole arengut ei töös ega oskustes. Juhi rolli mõjutavad alati ootused. Eesmärkide saavutamise saladus on töötajate annete õiges rakendamises. Pimeda optimismi vältimine, igaühele individuaalse tööstiili võimaldamine ning meeskonna loovuse innustamine aitavad seda saavutada. Allikas: Human Resources Today Veel artikleid: Kuidas motiveerida inimesi, kellel pole eesmärke? Juhtimine kui teenus - kas uus trend?
0 Comments
Leave a Reply. |